Accountmanager koffie & horeca - Friesland, Groningen & Drenthe

Accountmanager koffie & horeca

40 uur per week – rayon Friesland, Groningen & Drenthe

Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega, die zich verantwoordelijk en gedreven voelt om zijn of haar doelen te behalen. Met jouw enthousiasme en passie voor het vak weet jij Van Zelst vanuit ons filiaal in Assen verder op de kaart te zetten.

In deze buitendienstfunctie ga je samen met je collega’s van het verkoopteam aan de slag om bestaande en potentiële klanten te voorzien van de lekkerste koffie en thee of andere producten uit ons brede horeca-assortiment. Je bent verantwoordelijk voor het behouden van bestaande klanten en acquireren van nieuwe klanten. Je werktijden zijn flexibel en afhankelijk van de klantbehoefte. Wekelijks overleg je met jouw team om kennis, ervaringen en kansen te delen.

 Je belangrijkste taken zijn:

  • Beheren van bestaande klanten. Je bespreekt, analyseert en inventariseert mogelijke (nieuwe) behoeften van je klanten en vertaalt dit naar concrete (verkoop)acties. Met je eigen BI tool maak je mooie analyses en houd je grip op jouw klanten via het realtime dashboard. Met onze offerte tool maak je in een handomdraai persoonlijke offertes.
  • Eindverantwoordelijk voor al je eigen klanten. Van A tot Z regel jij alles voor jouw klant, jij bent de spin in het web en hebt hierbij ondersteuning van diverse afdelingen;
  • Actief samenwerken met de accountmanagers van onze verschillende toeleveranciers om jouw klanten optimaal te bedienen en nieuwe klanten te genereren;
  • Acquireren van nieuwe klanten (leads/prospects). Je verkent de (commerciële) markt naar aanleiding van signalen vanuit collega’s en/of leveranciers en zoekt via diverse wegen contact om het assortiment kenbaar te maken en onze USP’s aan het voetlicht te brengen.

 

Daarnaast houd je je bezig met:

  • Het verwerken van bezoekafspraken in je agenda;
  • Verslaglegging in het CRM-systeem (Super Office);
  • De gemaakte afspraken goed vast te leggen in het contract met jouw klant.

Jouw profiel

Herken je je in onderstaand profiel, neem dan vooral contact op:

  • MBO+ werk- en denkniveau, want de juiste instelling is bij ons belangrijker dan het diploma
  • Interesse in koffie en horecaproducten. Hoe drink jij het liefst jouw kopje koffie?;
  • Minstens 2 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel, want werken in de buitendienst betekent behoorlijk wat vrijheid en daar moet je natuurlijk goed mee om kunnen gaan;
  • Kennis en ervaring in Microsoft Office;
  • In het bezit van een B-rijbewijs;
  • Woonachtig in je eigen werkgebied (centraal woonachtig is een pré);
  • Je bent klantgericht, zelfstandig, kan overzicht bewaren, bent marktsensitief, communicatief en je kan goed samenwerken.

Wat bieden wij jou

  • Een arbeidsovereenkomst voor een jaar. Wij willen medewerkers echter graag ons aan binden, dus bij geschiktheid voor de functie zal dit in de toekomst zeker een vast contract worden.
  • Marktconform salaris, inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • Eindejaarsuitkering en sportvergoeding.
  • Mooie Volkswagen ID3, Microsoft Surface, smartphone;
  • 25 vakantiedagen (op basis van een 40-urige werkweek);
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals: deelname aan de collectieve pensioensregeling, collectieve zorgverzekering, sportvergoeding, onkostenvergoeding, reiskostenvergoeding en ontwikkelingsmogelijkheden;
  • Gezellige vrijmibo’s, ijsjes als het warm is, personeelsfeest, kennisavonden en een gezellig kerstborrel als jaarafsluiting.

Daarnaast hanteert VZA de mantelafspraken in de cao voor de Foodservice en de Groothandel in Levensmiddelen (FSGIL) en de sub sectorale cao (deel A) voor de Groothandel in Horecaproducten.

Over Van Zelst

Van Zelst is een echt familiebedrijf en in 47 jaar tijd uitgegroeid tot dé koffiespecialist van Nederland. Door de jaren heen gaven onze klanten aan dat zij naast koffie, ook behoefte hadden aan andere producten zoals fris en bier, schoonmaakmiddelen en food producten. Dat brengt ons waar we nu zijn: een totaalleverancier voor werk en horeca. Inmiddels is er een landelijke dekking met onze hoofdvestiging in Eindhoven en onze filialen in Roosendaal, Sassenheim en Assen. Onze klanten zijn divers. Van MKB, gemeenten en ziekenhuizen tot klanten in de sport, leisure en horeca.

Als familiebedrijf zitten wij dicht op de maatschappij en voelen wij ons ook verantwoordelijk voor huidige- en toekomstige generaties. Onze duurzame en sociale activiteiten gaan dan ook verder dan de wetgever ons voorschrijft of de markt van ons vraagt.

Solliciteren en vragen

Ben je geënthousiasmeerd? Dan vragen wij je voor 20 april 2022 te reageren door jouw motivatie, CV en andere relevante informatie te sturen naar vacature@zelst.nl t.a.v. Tjeerd Verbeke

Er vinden twee gesprekken plaats. Na de sluitingsdatum krijg je reactie en zullen de gesprekken worden gepland. Hierover word je tijdig geïnformeerd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld