- Home
- FAQ Home Page
Help Center
Category 1
Technische hulp
Meest gestelde vragen
Algemene informatie
Wat maakt Van Zelst uniek in vergelijking met andere koffieleveranciers?
Bij Van Zelst combineren we Partnerschap op Maat met betrouwbaarheid en innovatie.
Leveren jullie zowel koffie als machines?
Ja, zeker!
In welke regio’s levert Van Zelst koffie en koffiemachines?
Van Zelst staat klaar voor klanten in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden) én de grensgebieden van België.
Kan ik ook andere producten zoals thee, cola, snacks of schoonmaakartikelen bij jullie bestellen?
Jazeker!
Bieden jullie oplossingen voor kleine bedrijven en grote organisaties?
Ja dat kan zeker.
Productaanbod en assortiment
Wat is instant koffie?
Een vriesdroog koffieautomaat, ook wel instant koffieautomaat genoemd, is erg snel en efficiënt.
Wat is freshbrew koffie?
Een freshbrew koffieautomaat is vergelijkbaar met een filter koffiezetapparaat.
Hoe bereken ik het aantal koffiedrinkers?
Bereken het aantal koffiedrinkers door te kijken naar het aantal werknemers en bezoekers per dag.
Welke soorten koffie bieden jullie aan?
Ons assortiment bevat bonenkoffie, gemalen koffie, freshbrew, vriesdroog en instant koffie, inclusief duurzame en biologische varianten.
Wat zijn de voordelen van bonenkoffie versus instant koffie?
Bonenkoffie biedt de beste smaak en aroma, terwijl instant koffie snel en makkelijk te bereiden is. Jouw keuze hangt af van jullie voorkeur en gebruiksgemak.
Hebben jullie Fairtrade of biologische koffie in het assortiment?
Ja, we bieden een breed scala aan fairtrade- en biologische koffies. Perfect voor bedrijven die duurzaamheid belangrijk vinden.
Leveren jullie ook accessoires zoals bekers, suiker en roerstaafjes?
Ja, wij bieden een compleet assortiment koffiebenodigdheden, van bekers en melkpoeder tot suiker en roerstaafjes.
Welke koffiemerken verkopen jullie?
We verkopen ons eigen private label Melange d’Or en werken samen met gerenommeerde merken zoals Nescafé, Douwe Egberts, We Wonder Company en Rombouts.
Welke koffiemachine merken verkopen jullie?
We verkopen machines van onder andere Etna, Bravilor, Crane en Rheavendors
Zijn er koffiemachines met speciale functies, zoals melkopschuimers?
Ja, veel van onze koffiemachines hebben extra functies, zoals geïntegreerde melkopschuimers voor cappuccino’s en Latte macchiato’s.
Duurzaam en Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Wat doet Van Zelst aan duurzaamheid?
Bij Van Zelst combineren we Partnerschap op Maat, Vertrouwen in elk kopje, en Innovatie met impact om duurzaamheid tot een kern van onze missie te maken. We zijn trots om klimaatneutraal te opereren, wat betekent dat we actief onze CO₂-uitstoot compenseren...
Wat doet Van Zelst om Klimaatneutraal gecertificeerd te zijn?
Bij Van Zelst zijn we trots dat we sinds 2015 klimaatneutraal gecertificeerd zijn. Dit sluit naadloos aan bij onze kernwaarde Professioneel: Innovatie met impact. Hoewel het (nog) niet mogelijk is om volledig CO₂-vrij te opereren, volgen we een tweesporenbeleid...
Gebruiken jullie een technologie om het milieu te ontzien?
Absoluut. Bij Van Zelst combineren we technologische innovatie met milieuvriendelijkheid, geheel in lijn met onze kernwaarde Professioneel: Innovatie met impact. Onze koffiemachines zijn uitgerust met geavanceerde energiebesparende technologieën, zoals...
Welke nieuwe en innovatieve ontwikkelingen bieden jullie met de machines?
Van Zelst biedt de nieuwste koffiemachines die technologie en gebruiksgemak combineren, geheel in lijn met onze kernwaarde Professioneel: Innovatie met impact. Onze machines zijn uitgerust met geavanceerde functies zoals touchscreens, cashless betalingen...
Wat doet Van Zelst op het gebied van sociaal ondernemen?
Bij Van Zelst maken we een actieve sociale impact. We zijn trots op onze PSO Trede 3-certificering, waarmee we mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans geven. Daarnaast ondersteunen we maatschappelijke projecten zoals de Voedselbank, sportieve...
Onderhoud en Technische ondersteuning
Bieden jullie technisch onderhoud op locatie?
Ja, wij bieden onderhoudsservice op locatie. Onze specialisten kennen onze machines door en door en zorgen ervoor dat je koffiemachine optimaal blijft functioneren. Door regelmatig onderhoud verlengen we de levensduur van de machine en zorgen we ervoor...
Kunnen jullie ook het verzorgen en schoonmaken van de machine op locatie regelen?
Absoluut! We bieden de mogelijkheid om de verzorging en het schoonmaken van je koffiemachine volledig aan ons uit te besteden. Daarnaast kunnen we de operating op locatie voor je uitvoeren of jouw medewerkers hierin trainen. Zo ontzorgen we je volledig...
Hoe vaak moet ik een koffiemachine reinigen?
Afhankelijk van het type machine raden wij aan om deze dagelijks schoon te maken en wekelijks grondig te reinigen. Wij leveren duidelijke instructies en reinigingsproducten. Een schone machine geeft de lekkerste koffie. Heb jij weinig tijd voor de wekelijkse...
Hoe werkt de professionele reiniging die jullie aanbieden?
De service wordt aangeboden bij 2 of meer machines op 1 locatie.
De machines zijn bij Van Zelst in technisch onderhoud.
Na één jaar is het contract, met een opzegtermijn van 3 maanden, flexibel opzegbaar.
Je houdt zelf de regie over je voorraad, ...
Hoe werkt het onderhoud van mijn automaat?
Wanneer je een automaat bij ons koopt of huurt, kun je daarbij een Technisch Service Contract (TSC) afsluiten. Met een TSC verzorgen wij het onderhoud van je koffieautomaat. Het belangrijkste voordeel is dat je nooit voor onverwachte extra kosten komt...
Ik wil geen servicecontract. Hoe werkt het dan als ik een storing heb?
Ook zonder servicecontract kun je bij Van Zelst rekenen op hulp bij storingen en reparaties. We staan voor je klaar om je koffiemachine weer snel operationeel te krijgen.
De kosten zonder servicecontract zijn als volgt:
Voorrijkosten: €...
Hoe kan ik een technisch probleem of storing melden?
Je kunt telefonisch contact opnemen via 040-2914700 voor al je vragen over een reparatie of onderhoud. Voor spoedeisende service buiten kantooruren kan je een boodschap inspreken op de voicemail, onze servicedienst neemt dan contact met je op.
...
Hoe vaak moet een koffiemachine bijgevuld worden?
Dit hangt af van het gebruik. Voor drukke kantoren kan dit dagelijks zijn. Onze klantenservice kan je helpen met een op maat gemaakte bevoorradingsoplossing. Neem contact met ons op via 040-2914700 of info@zelst.nl.
Leveren jullie vervangende onderdelen voor koffiemachines?
Ja, wij leveren originele onderdelen voor alle machines die wij aanbieden. Neem contact op voor beschikbaarheid.
Hoe plan ik een onderhoudsbeurt voor mijn koffiemachine in?
Je kan eenvoudig een onderhoudsbeurt aanvragen via info@zelst.nl. Heb je een Technische Service Contract? Dan komen we automatisch langs.
Snel problemen oplossen
Wat moet ik doen als mijn koffiemachine koffie van slechte kwaliteit produceert?
Slechte koffiekwaliteit kan verschillende oorzaken hebben. Hier zijn een paar stappen om het probleem op te lossen:
Controleer de reiniging: Zorg ervoor dat de machine goed is schoongemaakt. Vuil of koffieresten kunnen de smaak negatief beïnvloeden...
Waarom geeft mijn machine een foutmelding aan?
Foutmeldingen kunnen verschillende oorzaken hebben. Hier zijn enkele veelvoorkomende redenen:
Volle lekbak: Controleer of de lekbak vol is en leeg deze indien nodig.
Verstopping: Een verstopping in de machine kan een foutmelding veroorzaken...