Voetbalvereniging DBS Eindhoven

Deze keer spreek ik met Saskia. Zij is de uitbater van de horeca bij voetbalvereniging DBS in Eindhoven. En dat is de afgelopen 2 jaar natuurlijk niet makkelijk geweest. Door corona vielen veel sport- en horeca activiteiten stil en was het vooral overleven. Maar juist in dit soort tijden leer je wat je als klant en leverancier aan elkaar hebt. En hoe fijn het is om de mens centraal te zetten.

Horeca-tijger

Saskia begon in 2007 met nul horeca-ervaring bij de voetbalvereniging. Ze had geen idee of het iets voor haar was, maar al snel bleek dat ze gemaakt was voor de verenigingshoreca. “Ik had niet gedacht dat ik het zó leuk zou vinden. Ik tref enorm veel soorten mensen. Mensen met verschillende achtergronden, uit verschillende culturen en van verschillende leeftijden.” Al deze verschillende mensen komen samen voor 1 ding; Voetbal. “Dat vind ik mooi, dat geeft sfeer.” Ik merk al snel aan Saskia dat er niets leuker is dan al die verschillende mensen voorzien van koffie, thee of iets te eten/snacken. Het is super om haar te horen praten over hoe ze grote groepen mensen efficiënt voorziet van alles wat hun hartje begeert. Ik kan niets anders concluderen dat ik hier met een echte horeca-tijger te maken heb.

De mens centraal

Saskia is een echt mensen-mens. Van Zelst zet zich in om een echt mensen-mens bedrijf te zijn en te blijven. Dat matched. Natuurlijk moeten je producten goed zijn en moet je leveren, dat is de basis. Saskia is blij met de producten die ze kan krijgen bij Van Zelst. Ze geeft aan:

Jullie producten zijn gewoon heel goed. Neem nou de Frappant diepvriesproducten, die vliegen over de toonbank! En ik heb echt onderzoek gedaan en meerdere producten getest, maar er is gewoon geen beter product in die categorie.

“Ik bof met jullie”, zegt ze. De relatie die ze met Van Zelst heeft is heel anders dan met andere groothandels of een groot merk brouwer. “Ik ken jullie en jullie kennen mij: de meiden van het front-office, de bezorgers en Kjeld (mijn contactpersoon).” Ze vervolgt, “Laatst ben ik nog bij jullie op de koffie geweest om iedereen even te zien, ik krijg dan ook meteen enthousiast een rondleiding door het magazijn, leuk een kijkje achter de schermen en wellicht vind ik nog wel nieuwe product pareltjes.” Saskia vertelt ook dat ze weet dat Kjeld onlangs vader is geworden en ze hem een felicitatie-berichtje heeft gestuurd. In haar woorden: “dat weet ik echt niet bij mijn andere zakelijke relaties hoor!”

Wat Saskia hier noemt vinden wij heel belangrijk. Het elkaar wíllen kennen en je er voor inzetten. Want, wanneer je zo denkt en werkt, kun je uitdagingen aan en ontstaan lange samenwerkingen.

Uitdagingen en hoe je ermee omgaat

En als je het dan over uitdagingen hebt….dan was de ultieme uitdaging wel Corona. De horecawereld kwam tot stilstand. Een periode die je met elkaar moet doorkomen en een periode waar je juíst merkt wat je aan elkaar hebt.

Corona was overleven, maar er was met jullie altijd een oplossing te vinden en afspraken te maken. Bijvoorbeeld over het terugnemen van voorraad en over facturen.

Saskia beschrijft de relatie die ze met Van Zelst heeft als wederkerig. “Het gaat over elkaar helpen en met elkaar meedenken.” Saskia heeft dan ook zonder moeite haar sleutel afgegeven aan ons. Zo kunnen wij efficiënt leveren en hoeft Saskia niet op de club aanwezig te zijn als we haar bestelling netjes in het magazijn neerzetten.

Samenwerken is dus waar het om gaat. En dat is toch een veel fijnere manier van werken dan puur zakelijk afnemen en leveren? Dat kan werken, tótdat je een uitdaging tegen komt. Saskia en wij staan in ieder geval stevig, is gebleken.

Ook interesse in onze Sleutelservice? Klik hier.

Er is een fout opgetreden bij het genereren van deze content.