User case van zelstH3O

Bij H3O (Opvang en Onderwijs) in Dordrecht liep het contract met de huidige koffieleverancier af. Marloes deed wat een goede facilitair manager zou doen en bekeek dit als een kans om eens rond te kijken. Zo vond ze ons. Gewoon via Google. Wij vielen op. Hieronder lees je waarom en wat haar ervaring met van Zelst tot nu toe is.  

  • Branch

    Onderwijs
  • Producten

    Bonen koffie
  • Locatie

    Dordrecht
  • Aantal gebruikers

    +100

H3O

H30 (Opvang en Onderwijs) is een onderwijsinstelling in Dordrecht met 11 Integrale Kind Centra, 3 voortgezet onderwijs locaties en 1 bestuursbureau.

Met zoveel locaties, en daarmee een veelvoud aan bakjes koffie en thee die er doorheen gaan op een dag, is het goed om af en toe de balans op te maken met betrekking tot je koffie en thee voorzieningen. Hierbij kun je denken aan de tevredenheid van je koffie en thee gebruikers, maar zeker ook het financiële plaatje en of je blij bent met de service van je leverancier. Een ideaal moment daarvoor is wanneer contracten met huidige leveranciers aflopen.

Bij H3O was dit moment gekomen. Wij spraken met Marloes, zij werkt als staffunctionaris op het bestuursbureau en heeft naast haar vaste taken ook wat facilitaire zaken op zich genomen. Waaronder de koffie. Zoals velen van jullie koffieregelaars weten, een tricky opdracht. Goede koffie en thee wordt verwacht, iedereen heeft er een mening over, en als het niet goed is, is het ineens het meest besproken onderwerp.
Marloes deed dus ook wat je het beste kan doen. Vergelijken en een set van voorwaarden opstellen waar een nieuw contract aan moest voldoen. Ze ging op zoek en kwam na een eerste schifting op 2 leveranciers uit. Door middel van proefplaatsingen konden alle medewerkers meedenken, proeven en meebeslissen over de uiteindelijke toewijzing.

Onze medewerkers hebben een maand lang de koffieautomaten van 2 verschillende leveranciers kunnen testen. Van Zelst kwam uit de bus als de winnaar.

Marloes vond ons via Google. “Jullie site sprak me meteen aan. De sfeer met name. Persoonlijk en servicegericht.” Hebben we dat waargemaakt? “Jazeker. Er is heel goed met ons meegedacht. Het was prettig om samen te bedenken hoe we de koffie en thee bij ons konden inregelen en ervoor te zorgen dat mensen er blij van worden.”  Ze gaat verder “Daar zit ook een stuk flexibiliteit en oplossingsgerichtheid bij, als er iets is, wordt het opgelost, het contact daarin verloopt heel makkelijk en prettig”, geeft ze aan.

Jazeker. Er is heel goed met ons meegedacht. Het was prettig om samen te bedenken hoe we de koffie en thee bij ons konden inregelen en ervoor te zorgen dat mensen er blij van worden.

De sfeer van de site maken jullie ook waar. Al het contact verliep fijn, makkelijk, en duidelijk. Geen verassingen. Gewoon makkelijk.

Natuurlijk vragen wij ook naar eventuele kanttekeningen. Want, als je Service met een hoofdletter S wilt schrijven dan wil je het ook graag weten als er nog wat te verbeteren valt. Het is even stil aan de andere kant van de lijn. “Nee, eigenlijk niet”, zegt Marloes lichtelijk verontschuldigend.
Een mooier compliment is er niet voor onze mensen en ons bedrijf.

Wij plaatsten tot nu toe 9 Melange d’Or Perto Espresso automaten bij H3O. De frontplaat van de automaten is helemaal uniek. Zo past je automaat ook meteen bij je bedrijf en brand. Super toch?

 

We willen jouw verhaal ook graag horen!